Helmondse Mondharmonica Vereniging

Introductielessen mondharmonica juni 2019

10-05-2019 20:54

Altijd al mondharmonica willen (leren) spelen?

Introductielessen Mondharmonica
5+19+26 juni + 3 juli 2019
bij de Helmondse Mondharmonica Vereniging

Op de woensdagen 5+19+26 juni van 20:00-21:00 uur neemt Viola Barends je mee op ontdekkingstocht naar de mogelijkheden van de mondharmonica. Tevens volgt dan op 3 juli vanaf 19:00 uur een kennismaking met de diverse lesgroepen van onze vereniging. Het mooie van dit instrument is dat je binnen vijf minuten je eerste liedje speelt, maar dat je, als je besmet wordt met het "mondharmonica-virus", je hele leven steeds weer nieuwe technieken kunt oefenen waardoor je nog veel meer mogelijkheden krijgt. Je kunt namelijk ALLE muziekstijlen op de mondharmonica spelen!
Tijdens de introductielessen doorlopen we al spelend de geschiedenis van de mondharmonica. Zo komen o.a. volksliedjes / kampvuurliedjes, country en blues aan bod. Je maakt kennis met de diverse soorten mondharmonica's en je krijgt uitleg hoe je de kwaliteit van een mondharmonica kunt beoordelen. Je kunt je eigen mondharmonica meenemen of een (eenvoudige) nieuwe mondharmonica aanschaffen. De 4 bijeenkomsten in Wijkhuis Westwijzer kosten samen 25 euro. Deelname vanaf 12 jaar. Meld je aan via mail: mondharmonica.helmond@gmail.com of telefonisch: 06-18018862.

Over de Helmondse Mondharmonica Vereniging:
HMV is een gezellige, snel groeiende club met leden van 12-90 jaar. Elke woensdagavond zijn wij in Wijkcentrum Westwijzer, Cortenbachstraat 70 in Helmond. We bieden voor ieder wat wils: de jeugd speelt een eigentijds repertoire. Het orkest speelt een meerstemmig repertoire op chromatische-, bas- en akkoorden-mondharmonica's. In de beginners en gevorderden bluesgroepen wordt aan de hand van blues-standards en soms ook (kampvuur)liedjes geleerd en de technische mogelijkheden van de mondharmonica uitgebuit. En in de 'liedjes'-lesgroep komen diverse muziekgenres aan bod, met name de (kampvuur-)liedjes en niet-blues nummers worden gespeeld.

www.helmondse-mondharmonica-vereniging.nl

Helmondse Mondharmonica Vereniging

mondharmonica.helmond@gmail.com

Secretariaat: Rianne van de Griendt

Bezoekadres op woensdagavond:
Wijkhuis Westwijzer
Cortenbachstraat 70
5707 TJ Helmond
(zie agenda wanneer we aanwezig zijn)

Doorzoek de website

14-06-2019 09:17

10 Juni 2019 Meer dan honderd mondharmonicaspelers blazen Billy Joel het recordboek in

Meer dan honderd mondharmonicaspelers blazen Billy Joel het recordboek...
22-05-2019 21:29

26 mei concert HMV + Liederentafel Helmond West op z'n Best

Zondag 26 mei concert in samenwerking met Liederentafel Helmond West op z'n Best. 13:30 uur zaal...

© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode